Homologovaná LED denní světla
Redukční kroužek pro světla sj-288 černý 5mm sj-288e/5black
Cena za 2 ks, balení 2 ks
Redukční kroužek pro světla sj-288 chromový 5mm sj-288e/5chrom
Cena za 2 ks, balení 2 ks
LED světla pro denní svícení, kulatá 90mm, ECE drl90
Technické parametry
• homologace dle EHK/OSN R10/R87
• spotřeba 2 x 6 W
• napájecí napětí 9 - 28 V
• v každém světle 18 vysocesvítivých LED diod typu Piranha
• montážní držáky pro náhradu za originální mlhovky typu Valeo
• robustní vodotěsné provedení
• velice efektní bílé světlo s teplotou 6000 K (jako xenony)
• světla mají vestavěný modul automatického svícení
• rozměry: ø 90 x 69 mm
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
Podrobná kompatibilita
Citroën C4 11/2004-2008
Citroën Xsara Picasso 2004-09/2010
Dacia Logan 09/2004-2008
Fiat Punto 2009-2010 (II)
Ford Focus 11/2004-2007 (II)
Ford Transit Connect 2005-2013 (I)
Nissan Navara 10/2004-2010 (D40)
Opel Corsa 07/2006-09/2011 (D)
Opel Meriva 2006-05/2010 (A)
Opel Tigra 06/2004- (B)
Opel Vectra 2005-2008 (C)
Peugeot 307 2005-2008
Peugeot 607 2004-2011
Renault Laguna 2005-2007 (II)
Renault Master 2003-2010 (II)
Suzuki Jimny 2005
LED světla pro denní svícení, 100x25mm, ECE drlmini1810
Technické parametry
- homologace ECE R10, R87
- spotřeba: 2 x 2,5 W
- napětí: 12/24 V
- teplota světla: 6 000 K
- v každém světle 18 vysocesvítivých LED diod typu Piranha
- životnost po celou dobu provozu vozidla
- robustní vodotěsné provedení
- světla mají vestavěný modul automatického svícení
- rozměry: šířka 100 mm, výška 25 mm, hloubka 35 mm
- balení obsahuje 2ks - cena za 2ks
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
LED světla pro denní svícení, 182x24mm, ECE drlmini1818
Technické parametry
- homologace: EHK/OSN č. 48 pod číslem E4 - 0030
- spotřeba: 2 x 6 W
- napětí: 12 / 24V
- teplota světla: 6 000 K
- životnost po celou dobu provozu vozidla
- robustní vodotěsné provedení
- světla mají vestavěný modul automatického svícení
- v každém světle 18 vysocesvítivých LED diod typu superflux
- rozměry: šířka 182 mm, výška 24 mm, hloubka 40 mm
- balení obsahuje 2ks - cena za 2ks
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
DRL 12 LED světla DRL 12
LED světla pro denní svícení s homologací ECE R87 - 18x LED PIRANHA s nízkým proudovým odběrem a funkcí automatického zapnutí / vypnutí, rozměry 120x24x58 mm
DRL 16 LED světla DRL 16
LED světla pro denní svícení s homologací ECE R87 - 24x LED PIRANHA s nízkým proudovým odběrem a funkcím automatického zapnutím / vypnutím, rozměry 160x24x40 mm.
DRL 10 LED světla DRL 10
LED světla pro denní svícení s homologací ECE R87 - 18x LED PIRANHA s nízkým proudovým odběrem a funkcí automatického zapnutí / vypnutí, rozměry 100x27x40 mm
LED světla pro denní svícení, kulatá 70mm, ECE drl001/3W
Technické parametry
- homologace dle EHK/OSN č. 48 pod číslem E11-10R-035644
- spotřeba 2 x 3 W
- napájecí napětí 12 nebo 24 V
- v každém světle jedna 3 W LED dioda
- životnost po celou dobu provozu vozidla
- robustní vodotěsné provedení
- velice efektní bílé světlo s teplotou 6000 K (jako xenony)
- rozměry: ø 70 x 65 mm
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
LED světla pro denní svícení, 100x24mm, ECE drltop100
Technicke parametry
- homologace E4 DRL SEA P08 02A 00RL 8120
- příkon světla je 5 W
- v každém světle je 5 x 3-čipová LED dioda
- napájecí napětí 12 V
- možnost zapojení v režimu pozičních světel, kdy zapnutí potkávacích světel nevypnou, ale pouze sníží jas a dále fungují jako poziční světla (volba na řídící jednotce)
- rozměry: šířka 100 mm, výška 24 mm, hloubka 24,5 mm
- součastí balení je 2x světlo, řídící jednotka s vodotěsnými konektory a připojovací kabeláž
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
LED světla pro denní svícení, kulatá 70mm, ECE sj-288 sj-288
Technické parametry
- homologace dle EHK/OSN č. 48 pod číslem E11 - 00 0007
- spotřeba 2 x 4,4 W
- napájecí napětí 12 nebo 24 V
- zabudované speciální LED moduly s elektronickým řízením proudu
- automatické rozsvícení a vypnutí
- robustní vodotěsné provedení
- velice efektní bílé světlo s teplotou 6000 K (jako xenony)
- rozměry: ø 70 mm, hloubka 53 mm
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
LED světla pro denní svícení, 120x36mm, ECE sj-287
Technické parametry
- homologace dle EHK/OSN č. 48 pod číslem E11 - 00 0006.
- spotřeba 2 x 4,8 W
- napájecí napětí 12 nebo 24 V
- zabudované speciální LED moduly s elektronickým řízením proudu
- automatické rozsvícení a vypnutí
- robustní vodotěsné provedení
- velice efektní bílé světlo s teplotou 6000 K (jako xenony)
- rozměry š 120 x v 36 x h 48 mm
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
LED světla pro denní svícení, kulatá 70mm, ECE sj-288
Technické parametry
- homologace dle EHK/OSN č. 48 pod číslem E11 - 00 0007
- spotřeba 2 x 4,4 W
- napájecí napětí 12 nebo 24 V
- zabudované speciální LED moduly s elektronickým řízením proudu
- automatické rozsvícení a vypnutí
- robustní vodotěsné provedení
- velice efektní bílé světlo s teplotou 6000 K (jako xenony)
- rozměry: ø 70 mm, hloubka 53 mm
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
LED světla pro denní svícení s optickou trubicí 160mm, ECE drlot160
Technicke parametry
- homologace ECE R87/R7
- napájecí napětí 12 V
- 1x 3 W LED na světlo
- pozor světla jsou zapojena do serie a tak při zapojení jednoho světla nesvítí. Nelze zapnout na 12 V bez jednotky
- řídící jednotka je součástí balení
- rozměry: 160 x 20 x 35 mm
Přednosti
- modul pro automatické rozsvícení při zapnutí klíčku a vypnutí po rozsvícení světel
- cca 10x nižší příkon oproti klasickým žárovkám, životnost je cca 10x delší
- excelentní design optiky pro zvýšení světelného výkonu
- optický světlovod (pouze pomocí 1 diody) zajišťuje homogenní osvětlení bez jednotlivých bodů
- nacvakávací držáky pro jednoduchou montáž
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
LED světla pro denní svícení, 147x45mm, ECE sj-286
Technické parametry
- homologace dle EHK/OSN č. 48 pod číslem E11 - 00 0003
- spotřeba 2 x 5 W
- napájecí napětí 12 nebo 24 V
- zabudované speciální LED moduly s elektronickým řízením proudu
- automatické rozsvícení a vypnutí
- robustní vodotěsné provedení
- velice efektní bílé světlo s teplotou 6000 K (jako xenony)
- rozměry š 147 x v 45 x h 47 mm
Použití světel pro denní svícení
V souvislosti s novými legislativními podmínkami upravujícími provoz motorových vozidel a nařizujícími celodenní svícení je velice aktuální náhradní osvětlení vozidel určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn". Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
drlfog90 Mlhová světla / světla denního svícení, homologace drlfog90
LED mlhová světla/denní svícení, kulatá světla 77mm, ECE drlfog77
Technické parametry
- homologace ECE R19, R87
- příkon 2 x 6 W (denní světla), 2x 10 W (mlhová světla)
- napájecí napětí 12 / 24 V
- v každém světle 3 W + 5 W LED dioda
- univerzální montážní držáky
- životnost po celou dobu provozu vozidla
- robustní vodotěsné provedení
- velice efektní bílé světlo s teplotou 6000K (jako xenony)
- rozměry: ø 77 x 65 mm
Zapojení na originální vypínač mlhových světel
Pokud budete zapojovat světla místo původních mlhovek, postupujte následovně: Vypínač vůbec nenasouvejte do patice, ale pouze na červený vodič z patice k vypínači přivedete proud po sepnutí originálního vypínače mlhovek. Ostatní vodiče z patice vypínače zůstanou nezapojeny.
DRL 7V-5W LED světla DRL 7V-5W
LED světla pro denní svícení (ECE R87) v kombinaci s mlhovým světlem - 1 x 5W LED a 1 x 3W LED s nízkým proudovým odběrem a funkcí automatického zapnutí / vypnutí, vodotěsné exteriérové ??provedení
LED mlhová světla / světla denního svícení / poziční světla, ECE drlfog90FW drlfog90FW
Technické parametry
- homologace dle EHK/OSN č. 48; E11-6187; E11 10R-048199.
- v každém světle 16x 0,5 W LED (denní svícení) + 5 W LED (mlhovky)
- napájecí napětí 12 / 24 V
- montážní držáky pro náhradu za originální mlhovky typu Valeo
- životnost po celou dobu provozu vozidla
- robustní vodotěsné provedení
- velice efektní bílé světlo s teplotou 6000K (jako xenony)
- rozměry: průměr 90 x 65 mm
Zapojení na originální vypínač mlhových světel
Pokud budete zapojovat světla místo původních mlhovek, postupujte následovně: Vypínač vůbec nenasouvejte do patice, ale pouze na červený vodič z patice k vypínači přivedete proud po sepnutí originálního vypínače mlhovek. Ostatní vodiče z patice vypínače zůstanou nezapojeny.
Při zapojení černého (kostra) a bílého (+ 12 V spínaných) drátu svítí denní osvětlení ( Silně svítí kroužky + slabě LED uvnitř) při zapojení žlutého drátu ( svítí potkávací světla ) svítí jen kroužky pozičních světel. Při zapnutí mlhovek se rozsvítí LED uvnitř silně a zhasnou poziční kroužky.
Podrobná kompatibilita
Citroën C4 11/2004-2008
Citroën Xsara Picasso 2004-09/2010
Dacia Logan 09/2004-2008
Fiat Punto 2009-2010 (II)
Ford Focus 11/2004-2007 (II)
Ford Transit Connect 2005-2013 (I)
Nissan Navara 10/2004-2010 (D40)
Opel Corsa 07/2006-09/2011 (D)
Opel Meriva 2006-05/2010 (A)
Opel Vectra 2005-2008 (C)
Peugeot 307 2005-2008
Peugeot 607 2004-2011
Renault Laguna 2005-2007 (II)
Renault Master 2003-2010 (II)
Suzuki Jimny 2005-
Suzuki SX4 pouze modely po faceliftu 2009